dinsdag 30 maart 2010

Bezoek

'Ok, Thomas wil dus z'n eindexamen halen. Daar had-ie wel eens wat eerder aan mogen denken dan, want hij heeft er namelijk nog helemaal niets voor gedaan. Ja, zeilen, daar heeft-ie geen enkel probleem. Surfen ook niet. Godverdomme, ieder weekend, wat zeg ik, ieder vrij moment is-ie aan het zeilen. Ik heb hem nog nooit iets voor school zien doen, weet je dat ... Nog nooit. Ik weet eigenlijk niet eens waar hij op school zit ... '
'Schahat ... schat! Waar zit Thomas eigenlijk op school?' 'Thomas?' 'Ja, Thomas'. 'Goh, geen idee eigenlijk'. 'Nee, ik ook al niet ... heb jij hem de laatste tijd eigenlijk nog wel eens gezien, thuis ...' 'Nu je het zegt, nee, al een tijdje niet meer'. 'Nou, da's dan godverdomme ook lekker. Je weet niet eens waar je zoon uithangt!' 'Ja, luister eens Fritz, het is natuurlijk niet m'n echte zoon en dat weet je donders goed.' 'Ok, ok, ok ... dat verhaal kennen we nou wel, dat je hem gevonden hebt in een Omo ton, langs de stoep, bij je ouders maar als je niet naar zo'n jong omkijkt, waarom neem je hem dan in godsnaam mee!?'
'Ik ga maar eens, Fritz. Dit wil ik eigenlijk allemaal niet horen'. 'Nee, ja, sorry jongen, ga gerust, goeie reis ook. Waar woon je tegenwoordig ook alweer?' 'Aan de overkant ... ' 'O ja, aan de overkant'. 'En wat kwam je ook alweer doen?' 'Ik kwam vragen of alles in orde is bij jullie. En of ik nog wat kan doen. Nou ja, voor de begrafenis enzo'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten